הנבחנים ידרשו לענות על 8 שאלות מתוך 10 מתחום הגרפולוגיה והפסיכולוגיה, המקיף שלושה קורסים:
א) מתחילים, מתקדמים, משתלמים/מתמחים ויתבקשו לציין בין היתר את תרומתם של האישים הבאים:
פופאל, לה-סן, קלאגס, קרפייה ז'אמן, גרוס והייס, הגר, מישון ואודם .
ב) הגישות הפסיכולוגיות של:
יונג - שתי הגישות וארבעת הטיפוסים + פרסונה ומשמעותה הגרפולוגית.
פרוייד – הפסיכואנליזה ושלושת המודלים (מבני, התפתחותי, טופוגרפי)
המודל ההתפתחותי וזיהוי כתבי יד ע"פ מודל זה.
המודל המבני (סטרוקטוראלי) ואזורי הכתב.
אדלר – הטיפוסים: פסיבי, אקטיבי: קונסטרוקטיבי ודיס-קונסטרוקטיבי.
זיהוי כתבי יד של הטיפוסים הנ"ל. משמעות רגשי הנחיתות ותסביך הנחיתות.
(מינוף או לחילופין תבוסה והתפרקות)
ג) ההבדלים בין הגישות השונות לבין גישתו של "אודם".
יש לזהות כתבי יד (המוגשים לנבחן) ולשייכם לטיפולוגיות של ישראל אודם, פופאל, לה-סן, הגר, פרויד, יונג.
ד) אינטליגנציה P ו - G.
יש לזהות מס' כתבי יד בשתי רמות אלה ולנמק התאמתם המקצועית.
ה) הנבחן יתבקש לציין מס' סימנים גראפיים המשקפים תכונות כגון:
אימפולסיביות, פרקטיות, נרפות, הטיפוס האינטואיטיבי, רציונאליות, מופנמות, שתלטנות, נחישות, כושר מנהיגות ועוד.
ו) הומוגניות והטרוגניות בכתבי היד.
הומוגניות מקדמת/מעכבת. הטרוגניות מעכבת/מקדמת הנבחן יתבקש לזהות כתבי יד הומוגניים – הטרוגניים מעכבים/מקדמים.
ז) משמעות זוויות הכתיבה והתאמתן התנועתית ע"פ טיפוסי אודם.
ח) הנבחן יתבקש להציג דרכי התנהגותם ותגובותיהם של טיפוסי:
אודם, פופאל, לה-סן, יונג, פרוייד, לסיטואציות משתנות אליהן נקלעו טיפוסים אלה באקראי.
להלן דוגמה:
הטיפוסים: א' – אודם, "סנגיני" – לה-סן, רגש מוחצן,- יונג, 3, - פופאל, פאלי,- פרוייד.
נקלעו לבית בוער, כיצד יגיב כל אחד מהטיפוסים הנ"ל, נמק והסבר.
ב) התאם חמישה כתבי יד המונחים לפניך, לחמישה טיפוסים אלה.
ג) ציין לפחות עשרה סימנים גראפיים האופייניים לטיפוסים הנ"ל.
(בנוסף לשאלות בנושאים הנ"ל, יתבקש הנבחן לענות על 50 שאלות בשיטה אמריקאית).